SUMPAH SEPI

aku yang membosankan
semua tahu..
akulah yang bosan bila bercerita
jelik bila menaip kata-kata
jelik ya.....
hati ini kering, kusam
bagai sikecil....tiada si bonda
dan kau pergi

kemari sayang..mari kemari kita berlari

cintanya aku hanya perlukan mereka
agar ianya tidak sesepi ini
cerita aku siapa yang mendengar
aku mahu si dungu...mereka juga berlalu
aku mahukan si cerdik...tapi semuanya berlagak yang paling cerdik
walhal...
yang ada hanyalah
si teman-temanku yang bilangannya adalah segelintir
moga mereka mendengar....

yang aku kata,yang aku mahu....

biasakan diri dengan sepi
agar aku bisa akan terima biasannya
agar juga aku bisa dengan warna pudarnya
agar aku juga bisa merenung si pemilik hati
agar juga bisa meneliti siapa punya hati

semuanya terus bercakap
bising dan runsing

nyah....aku mahu bergerak ke latar

bermula dari si pencerita A
aku mengenali si pemungut Z
wawasan nya yang besar-besar sahaja
impiannya tiada dikongsi dilatar itu
yang ada hanyalah cerita si hasil pungut
berapa untungnya aku hari ini?
yang dikira dari satu sen....hingga kenilai yang ringgit-ringgit

latar ini kenalkan aku pada yang molek-molek
yang darjatnya bukan diatas
tapi yang hatinya aku sanjung-sanjung
takkan hati sesepi ini boleh tersangkut pada jutawan dunia
yang rasa dirinya mengaku agung

sepi benar hari ini
tiada janji
tiada konsentrasi
kan aku dah cakap

semuanya menjerit bising
sedangkan jelas-jelas hati ini sepi
nyatakan hanya kepada si mata pena
yang bermatakan pada kanta mata hati
moga si pena fahami isi si tuan empunya
minta khabarkan aku berita gembira

p/s: betul2 sepi....im dehydrated.giv me a water.not tears.

No comments:

Post a Comment