aku nak promote terengganu.....




perjalanan beribu batu bermula dengan bermacam halangan...... biase ah tu kan.... hehehe..... aku n the geng akhirnya berjaya menjejakkan kaki ke Terengganu....... TAHNIAHHHH.......
sape sangka trip yg hmpir cancel tpi berjaya dilaksanakan..dugaan tibe saat tarikh keberangkatan kami bakal menjelma.. hehehe..... atas arahan dri ketua program kami, program itu tetap diteruskan, aminnnnnn.....huhuhu.....lagipun tiket dah beli.......rm45.50...brand sani express koytt.....so sebagai biro pengangkutan..... mende tu dah disetelkan awal2 agi.hehehhee.....
nk cite dri hari ke hari memg pnjang....so, aku story mane yg penting ahh ekkh....

sebagai duta Terengganu, aku berbangge sahabat2 ku ingin melawat ke sane.....hak3.....woiiiiiiiiiiii aida n mus, dalam bus memekak.....tido ahhhhh..hahahha
ermmmmm...kitorg bertolak 11 hb dri klang sentral..kul 8.45mlm. perjalanan mengambil mase dalam 8jam untuk smpai ke kuala Terengganu......... buruk muke kitorg nak smpai wehhh..hahahaha..
sesmpai disana.......kite melantak nasi lemak......time tuh dlam kul 5 lebey.... macam bersahur ahh derrrr.... mus, rehan n nini lahap nasi dagang...hahaha.....





bergerak ke kuala besut.......aiyoooooo, bus sp bumi..... kenangan pait buat aku time tuh.... aku ngntuk ngat.....mamat2 belakang tuh nk gelakkan aku pon gelak lahhh..tak kisah....ahhahahaha
smpai di umah kinah......
bermalam disana....aku teruja.......ngan suasana tepi pntai,kelihatan beberape keping haiwan dalam taman.....hahaha......halau2.....die masuk umah depan pulak dah....dah pegi lntak ngan mereka2..... pepun ptot rumput disitu.....pendek........heheheh.....kami bergerak ke pantai, aduhhhh memg meletop tgok sunset...... pose cmtuh, pose cmnih.....woi2, dah 2GB dah weii, pepon itulah kenangan yg perlu diabadikan......hehehehe...tido di waktu mlam....agk panas, biasalah umah tepi pntai. aksi kibas mengibas berlarutan... aiyooo, siap bertudung..... sedar2 tudung dah tkde.....ghaib.hahahaha....ape yg pnting diumah kinah menjadi sej aku makan nasi dagang.....sedap..aku tau mkanan tuh tpi tk penah rase...sooo aritu lepas ahh hajat aku n dak2 nih.....tpi rasenyer aku tkleh mkan byak fud tuh..... jdi muak.....so kene mkan ckit2...hehehe






pagi seterusnya kami bergerak ke kuala berang.....singgah sebentar di masjid Kristal....... ayah n abg una bwak kami kesane...adik una trut same.... cuace mendung, tpi ari blum mau ujan.....seksi kan cuace cmnih...hahahaha...ini kali kedua aku pegi tempat nih..dulu aku pegi mase duk kt mtrix......


di kuala berang....terlalu byak aksi terlampau..... hahahaha.... makan bubur jgung n bubur lmbuk mak una....sguh berkhasiat sekali....cos ader daun2 yg penuh ngan nilai estetika..hehehe.... di malam hari, bakar jagung....ala2 bbq ahh,,hehehe...memg syok......siap wat video clip amarah agi..hahahha.... kami juga ke air terjun belukar bukit...jauh nun tempatnyerrr...cntik lollllll..sumpah cntik...air jernih..tenang temptnyerr..... tpi aku tak mandi...macam biase ahh..problem aku tibe saat2 cmnih..tkpe arhhh... biarkan mereka bersuka ria.....aku melihat sahaje....hehe... turut menjelajah ke pasar mlam di kuala berang.....besar gk pasarnyerr...yang pnting byak jual mkanan......huhuhu....murah2 ah der....aku dah kuat mkan...hehehe...... aku santak nasi kerabu, putu bamboo.....owhhh, ade roti john disitu.......huhuhuhu.....kenyang2......!!!sempat gk merase kuih belimbing..rase die cm donat...tpi up ckit dri donat....shape die sebijik belimbing....heheheh.....pastu layan layang2 agi kt tepi bukit tok bat........memg syiokkkk....huhuhu......

tu jer koyt aku nk story.....
pepun tgok ah pic2 kitorg disane.....sweetttt kan..... trime kasih buat sume....terutama family kinah n una...... beri kami tumpang bermlam di umah mereka......
kami dah menghabiskan air, api letrik...aahahah...
to, kinah, una, rehan, aida,mus n nini....thanks tuk this sweeettttt mmory. korg mimg beshhh.......jum plan trip seterusnyerrrrrr.....hehehe......pulau pangkor kaaaaaaa....heheheh

No comments:

Post a Comment