kenapa mesti kalian adalah "TEMAN"

INI BUAT SEMUA...............




sebagai permulaan.................
siapa anda tanpa ibu dan bapa.......
siapa kami tanpa kawan2...........
siapa murid tanpa cikgu dan rotan.............
point aku.........!!!!
siapa aku............tanpa keluarga disisi.......

hmmm..kadang2 aku terfikir.kenapa aku ditakdirkan tuk hidup bersama dengan keluarga yang ade skunk nih.......
KENAPA AKU CAKAP MCAM NIH...........
sebab aku ni anak yang menyusahkan.....

tapi aku cepat patah blik pada tujuan asal...
di mana aku dilahirkan....(rumah)
di ayunan mana aku dibuaikan.....(mak abah n adik beradik2 yang buaikan)
pada tangan siapa yang mendodoikan....( mak).
siapa yang cari duit beri aku makan....(mestilah abah).
and siapa yang banyak berkorban tuk pastikan aku mendapat pendidikan ( yg berkorban)....

semuanya adalah dari KELUARga......
aku ade adik.......aku bahagia
aku ade akak..aku tak keseorangan...
aku ade abg.......masukkn duit tiap bulan..n yg pling penting...nur, study jgan mals... ingtkan aku pada kesusahan.....
AKU ADE MAK DAN ABAH........
harap aku dapat membuat SESUATU untuk mereka.......

KESUSAHAN YANG MUNGKIN TIADA PENJELASAN
YANG BOLEH BUAT AKU FIKIR
DIMANA AKU KETIKA INI........???


aku tak nmpak kesusahan......

hanya mendengar dari penceritaan.....tpi aku tk pernah bosan




sebab kalian adalah TEMAN..........
mungkin sebab itu aku dilahirkan dan hidup bersama kalian.......
untuk jadikan aku sebagai insan......
ini yang terbaik......!!!!!!.


biarlah siapa ada disisi kite......bf ker, kwan ke.....yg terangkat2 ker....
ingt keluarga itu keutamaan........

jangan sampai suatu ketika kite menangis kerana kebinasaan kite tidak menghargai saudara mara kite sendiri.... mungkin pada waktu itu......tangisan adalah ibarat hutang wang yg berbayarkan budi...fikir-fikirkan......

pesanan ringkas
dari
adinda
nurismekhalid
pari2..........

sayunyer petang ni....kenapa yaaaaa.......
*nangis.............sepi...sunyi..........
aku perlukan teman...........

cukup lah bercerita dengan kata2........
jum study......
assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment