toward health..

hmmm.....prktikal is started.....ofkos im delighted..hmm..for dis sem aku got posting at sepital kajang....first time, first at all.........

makkk aihhhh..gile jao ekh sepital tu......merangkak2 nk smpi.....pepun since this time begin, im working in ward....toward to health.............let the time n experience treat.

aku berjalan kedalam....... masuk ward 2.....
alhamdulillah.....
lepas amik report......trus dapt arahan.....remove n insert ryle's tube.....
hahah...cuak gile.....pe pon crik CI.....aku nk wat procedure nih....
gud.....The CI coming........hehehe

oke....patient bed 34.....
order: change ryle's tube and allow discharge.....

means aku kena remove then insert ryle tube....waaaaaaa..
ryle tube ni......tube yg dimasukkan ke dalam idung smp ke perot.....
purpose tube nih....patient cannot tolerate to eat by mouth.so in order to maintain nutritional support.....this tube is required......bgi susu n ubt via this tube...

byangkan nk masukkan tube kt dalam idung ptient....... kesian.but kalo tak makan lagi kesian kan...

"pakcik........kite nak tukar tube kt idung nih"......

hmmm......for first time aku wat...alhamdulillah.....berjaya.im done.....walaupon kene marah ngan CI.koz aku tak ready.....

CI kte......"ini yang sye marah... keinginan nak wat tu ade...bagus.tpi tk prepare.cm ner nih..."..hmmm...memg aku tk prepare....tk sgke first day dah kene wat...huuuuu...
...tk kisah la.....ini untuk penglaman....:)

im proud wif myself......semuge semua nye berjalan dengan lancar.....:)
wat kawan2....epi prac.........

No comments:

Post a Comment